lite gott och blandat

Nu är det länge sedan som jag blogga igen och jag funderar på att lägga ner denna blogg. Jag har ingen skrivlust längre eller känner inte att jag har tid heller.

Men jag tänkte ändå skriva ett litet inlägg om vad som har hänt och vad som ska hända.
Vad har hänt i sommar då? Jag har arbetat massor fört och främst. Och så klart ska det vara kanon väder när jag jobbar och när jag äntligen fick semester så har det varit mulet.

Det har såklart varit fester och aktiviteter när man varit ledig men under semestern nu har det mest varit lungt och fixar lite inför kretaresan. Kändes sjukt att växla in 10 000 kr från kontot till Euro, men nu är man rik!
Juste jag var på P!NK med en god vän, Carro. Det har varit Kulturkalas här i GBG som man har varit en del på och ätit Langos! Mums!

Idag var vi ute och skulle grilla i en skog bakom Botaniska trädgården. Men när vi precis fått elden att ta sig så började det ösa ner regn, och då menar jag verkligen ett riktigt skyfall från ingenstans. Det var ju bara lite moln på himlen straxt innan det. Så vi kröp in under en liten vedställ som precis rymde oss båda, men vi insåg att vi blev lika blöta där under som utanför. Så vi fick snällt traska hem som blöta hundar i ösregnet i ca 2 km. Så detta var inte till fördel för min förkylning jag dratt på mig. Sitter nu och dricker massa dunder te, vräker i mig vitlök och vitaminer och hoppas på att jag ska bli frisk tills på torsdag då vi åker till kreta!

Men innan dess så ska jag göra en tenta, redan imorron så jag hoppas att det kommer gå bra trotts min förkylning. Sen på tisdag ska jag faktiskt unna mig att göra nagelförlägning i gele med fransk manikyr. Känns lite lyxigt att få åka ner till kreta med ordning gjorda naglar.

Så imorron ska vi börja packa på allvar och tvätta massor och stryka så vi har det gjort, nu börjar verkligen resan närma sig! WOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0