Utkast: Feb. 23, 2010

Så satt man här igen, med bloggen uppe och ska skriva lite. Men nu är frågan vad man ska skriva om. Kan börja med att jag ska gå massageutbildning nästa helg för att kunna bli diplomerad massör. Det ska bli riktigt spännande att få lära sig massera rätt. Nu ska jag bara införskaffa massagebänk. Kommer gå på runt tusen kr bara det.

Utbildningen går med stormsteg frammåt, fattar inte hur jag ska kalla mig proffisionell om snart ett år. Ska jag då kunna vara ett föredömme för andra och hjälpa dem till ett bättre hälsotilståld och livsstil!? Tydligen! Men först ska jag hitta en praktikplats och kurser som jag vill läsa till nästa termin. Verkar som det blir El Stockholmo för en distanskurs. Men det e bara hälften av terminen, så nu ska jag lycklas fylla ut den med nått annat. Men det verkar som att jag ska läsa "Kommunikation, ledarskap och hälsa". Låter som något man kan ha användning av om man nu ska lära andra att röra sig och äta rätt.

Elias är på praktik denna termin och "jobbar" på en fritidsgård. Detta innebär att några dagar i veckan jobbar han kvällspass, vilket han gör idag. Det är lite tråkigt för då missar man middagen tillsammans, tv-myset och att bara umgås. Man missar så mycket tid tillsammans och så är man bara ledig varannan helg också så det blir extra tufft för Elias. Det blir som om han jobbar 12 dagar i sträk. Men snart har halva teminen gått och då är det inte långt kvar till sommaren. Även om det känns som det, snön vill jue aldrig ge sig!

I sommar ha jag och Elias bestämt oss för att bara jobba 6 veckor. Detta innebär att vi komme4r vara ledig först 1-2 veckor, och sedan vara lediga hela Augusti! Fy fan vad nice! Och på det ska vi åka till kreta i två veckor! Denna sommar kommer bli en kanon sommar! Längtar som fan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0