Gott nytt 2010!

Då komme vi till den punken där man plötsligt ska sluta skriva 2009 och börja skriva 2010 istället. Det kommer inte bli lätt men man får öva helt enkel!

Året avslutades med firande med grannar i huset. Festen var lyckad till en början, där vi dukade upp ett långbord ute på den inglasade terrasen högst upp i huset. Det värmde vi upp med massor av tända ljus (och några glas...) så det blev jätte mysigt. Vi hade en panorama vy över många delar av göteborg och dess närmaste orter, så i fick se många vackra fyverkerier under kvällen.
Maten de bestod av fläskfile och potaisgratäng i all sin enkelhet. Men det va sjukt gott då man var rejält hungrig. Sedan kl 11 gick vi ut och sköt våra raketer. Två killar i sällskapet skulle vara balla och coola och började välta fyvärkerier och hålla i dem vid uppskjutningen. Men jag tog befälet och sa att jag inte vill att någon skadar sig här ikväll. Då lugnade de ner sig så att vi kunde skjuta klart de sista raketerna utan att vara oroliga för en olycka.

Sedan på vägen in blev det kaos. Bråk började lite här o där. Men det största förstörde hela kvällen där efter. 12 slaget var fint med skål med alla men sraxt där efter så bröt grälet ut igen och det var bara jag som tittade på fyverkerierna från panoramabalkongen. (detta för att jag som tur var, var jag inte inblandad i bråket) Sedan kom Elias, som inte heller var inblandad men ville försöka vara fredsmäklare utan att lyckas, och vi titade på de sista fyverkerierna. Sedan var det lite efterfest i vår festlokal (the Lounge) dä det blev lite dans men festen dog snart ut.

Så så firade jag in 2010!

Nu ska jag väck älsklingen med kaffe!

God fortsättning på det nya året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0