Grannarna som bor i Ekbacka

vi har blivit ett litet gäng gär på Ekbacka som träffas och hittar på saker lite titt som tätt. det kan vara allt från monopol och tv-mys till bowling och storslagna fester! Det är hur härligt som helst! Vill alltid ha sånna grannar. Men hur trolg är det att dit man sedan flyttar kommer finnas denna gemenskap o vilja att umgås? Det är som att dit vi sedan kommer att flytta kommer bli ett steg in i den riktiga vuxenvärlden där lek o stoj inte får plats. Alla kommer ha olika intressen o kanske familjer som tar tid. Det kanske inte finns samma behov där att vara vänner med grannarna och hita på saker med dem. Men jag tror att jag kommer bli en sån granne som vill vara vän med alla grannar o kunna fika och hitta på saker med.



Appropå hitta på saker o festa. Imorron ska vi ha klassfest och det är jag som sett till att det äntligen ska bli av. Men får man nå respons!? Nej! Alla sitter som ugglor o glor när jag frågar vilka det e som kommer o om de hittar hit eller om det e nån som kommer ta med sig nå snacks. Detta tycker jag är jätte tråkigt, för jag känner verkligen inte de andra tjejerna i klassen som jag inte umgås med. Detta på grund av att klassen är uppdelad i mindre grupper som man knapt kan komma in i för att prata lite. Så typiskt tjejer! Är verkligen trött på det!

Men nu ska jag återgå till min hemtenta! Detta var bara en liten uppvärmining för att kunna skriva massor på tentan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0