Nästintill en diplomerad massör!

Kan inte riktigt fatta det, det är hur cool som helst! Inte för att det var särskillt svårt, men ändå. Jag är snart en diplomerad massör...nu är jag bara massör, kan man säga. Utbildningen är klar, nu ska jag bara svara på några enkla frågor och massera 10 st, sen har jag mitt diplom.

Men det stannar inte där, för jag tänker nog gå en till kurs inom ett år där jag lär mig om triggepunkter. Sen så ska jag gå med i ett massageförbund och då blir jag certifierad massör! Det är stort! Dock så finns det ett till cert man kan ta men är mycket svårare. Men företag vet inte riktigt skillnaden mellan cert och cert så de ser bara att jag är certifierad! Mycket bra!

Så ikväll ska jag massera mitt första offer, Elias. Vi ska ha en riktigt mysig kväll med tända ljus och jag ska få prakticera mina kunskaper ordentligt! Sen imorron ska jag massera två klasskamrater oxå! Jag ser bara hur diplomet kommer närmare och närmare!

Jag tycker det här med massagen är riktigt intressant! Jag har nog hittat nått som verkligen är min grej. För när man väl masserar så är det som balsam för en själv, inte bara för den som får massage. För man kopplar av själv och allt är så harmoniskt, lugnt och behagligt. Så här vill jag jobba! Man stressar till jobbet för att kunna stressa ner på jobbet och jobba i ett lugn och harmoniskt, inte för att fortsätta stressa på jobbet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0