Att jobba innebär fint väder!

Det slår aldrig fel! Nu är det 3:e eller 4:e helgen i rad som jag och Elias jobbar som det kommer vara sjukt fint väder och varmt. Och de helger som vi är lediga är det kallt och mulet. Det känns inte rättvist! Men samtidigt så är det skönt att det är fint väder när man jobbar, är så mycket lättare att gå upp på morgonen då och man är gladare och piggare under hela dagen. Om det är så som väderprognosen lovar att det ska vara fiont väder till helgen så ska vi cykla till jobbet. Det tar ca 30 min att cykla samma tid som det tar med bussen. Dock så har vi hittat en buss från brunnsbo torget som bara tar 5 min till jobbet. Dock så måste man cykla till den busshållsplatsen i 5 min och så måste man gå från den busshållsplatsen i ca 10 min för att komma till lokalen. Men ska man ta bussen känns det som ett bättre alternativ än det förra som tog 30 min i bussfärd.




Sista tentan för terminen idag, sen är det sommarlov! Kommer vara ledig i ca 3 veckor med en jobbhelg. Kommer att åka upp till Stockholm under 5 dagar och träffa familj och vänner samt att ta en mini semester på världens bästa lyxhotell: hemma hos mamma och pappa. Vi ska även gå på brorsonens Williams dop. Ska bli trevligt och mysigt. Efter det verkar det som att det väntas biljard och öl med päronen på en lokal biljardklubb som vi är medlemmar i.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0