Fästingsattack!

Årets första fästing är plockad, på Chilli. Och jag måste få berömma honom, han var så jävla duktig när vi försökte ta bort den under hans haka. Inte nog med att vi höll i honom i ryggläge i mitt knä, vi böjde bak huvudet på honom o höll fast det samt att vi drog med pincett för att få bort festingen. Han satt helt stilla, sa inte ett ljud! Så jävla snäll katt, helt underbar! Så han fick lite skinka som beröm, hans favorit godis.

Så med denna fästingmission kom jag på att det finns saker med sommaren som man kan hata! Fästingar e fan den värsta, det är rent hat när det gäller dem. Sen har vi alla myggor, de e inte trevligade heller. De kan fan förstöra en mysig sommarkväll om man sitter ute i det fria. getingar och hummlor är inte lika farliga men jag hade kunnat klara mig utan dem. Sen kommer min ljusa hy in i bilden, jag bränner mig väldigt lätt, så solbränna kommer som nr 4 på lisstan.

Men Chilli är inte bara duktig han är en förjävlig "mars-katt", han kan stå i flera timmar och jama samt krafsa på dörren för att han vill ut, och han ger sig inte. När vi ska sova, när vi har gäster och när vi ska plugga då ska han vara som jävligast. Vi släpper ut han och då lägger han sig och rullar i farstun, men jag tror att han behöver komma ut mer, han kanske skulle trivas som utekatt. Men det är så svårt att ha honom som det när man bor på 5 våningen i ett område där man inte känner grannarna. Men han har det nog bättre än många andra katter har ändå. Så för att lätta mitt samvete något försöker jag gå ut med katterna flera gånger i veckan.

Men nu är det bed-time! Jobb imorron igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0