Öka takten sista kvarten!

Så är det bara en måndag och en tenta kvar innan sommarlovet. Hur gick det till!? Plötsligt är sommaren här! I alla fall om man tittar på kalendern och växterna ute, men fan inte temperaturen! 13 grader! Det ska vara minst 23 grader! Det är sånt här som får en att verkligen vilja åka söder ut för att hitta den sköna värmen. Man vill jue kunna använda sina nyinköpta sommarkläder utan att frysa häcken av sig!

Appropå sommarkläder så var jag och 6 tjejer till och såg "Sex and the city 2" igår på bio. Gud vad man blir inspererad till att klä upp sig och göra sig fin samt att gå i klackskor även på vardagar. Men det är i en hollywoodfil som vi ser detta i, inte i en liten lägenhet i Göteborg. De går omkring i minst 10 cm klackar hemma, även om de bara ska gå upp på toa! Dessutom har Carie på sig ett sjukt långt släp hemma när de bara ska titta på film i sin soffa! Det är inte så troligt att man orkar göa det. Men ändå! Man blir sjukt sugen och vill göra sig fin och så. Sen kommer det till det ekonomiska, de har obegränsat med pengar jag har sjukt begränsat med pengar! Men det går att se lyxig ut med enkla medel, har jag kommit på. "Less is more" är det som gäller. Har man på sig ett snyggt halsband behöver man inte örhängen till, och vise versa. Har man ett snyggt linne eller klänning ska man inte sno uppmärksamheten från den genom stora smycken, men har man en enklare dress på sig så kan man använda iögonfallande smycken för att lyxa till sig.

Men jag saknar ett riktigt sex and the city gäng. Där man kan berätta allt! Jag har många bra vänenr här nere men inte riktigt det där lilla extra känner jag. Men vi har det jätte trevligt och kul ändå vår lilla grupp som vi har blivit. Synd att vi kommer att splittras om ett år då jag och en till kommer troligtvis att flytta till fåra hemorter som vi kommer ifrån.

Men nu måste jag pluga, har en inlämning som ska in idag samt en tenta på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0